jagofamiljen ♥

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Heidi - 19 februari 2010 20:05

Jag och A åt våfflor i kväll, riktigt gott var det med lite vanilj glass och sylt  .


Sen var det dags för T och få lite smakis, hon åt upp det av potatis och majspurén. Sen fick hon smaka lite katrinplommon och äppelpuré och man såg på henne att det var inte riktigt vad hon var van vid....Haha hade en del roliga grimaser.

Sen var det dags med lite ersättning på det.

Sen gick vi in till A för vi skulle "hålla på " lite med Ebba. För er som inte vet så är det våran guldhamster. T ligger på golvet och tränar för fullt på att vända sig, och mellan varven så kommer syster och ger en liten knuff så att man hamnar på mage.

Sen ska A och jag möblera lite i hennes dockhus, men efter ett tag är inte T nöjd över att ligga på mage. Jag tar upp henne och hon får sitta i mitt knä. Rätt som det är känner jag att det blir jätte varmt på mitt ben...Japp hon kissade, sen känner jag på andra benet att det blir även vått på det...mmmm det var kräkor. Ja vad säger man, tycker man om att byta kläder ofta så ska man skaffa barn, jag såg även att jag hade potatis-och majspuré på tröjan.

Men jag lovar att hon gjorde det för att hon skulle få bada, för det tycker hon verkligen om  


Det är bara att sätta snurr på tvättmaskinen igen  

Av Heidi - 19 februari 2010 09:35

Jaha i dag så ska man försöka med att rensa A´s rum...känns som man gör det hela tiden. Men sen blir man motarbetad av henne far som låter henne ta in mer grejer från förrådet än vad som kommer ut. Och som vanligt är M livrädd för att slänga saker...eller så ska det ut i stugan?! Jag fattar inte vad det ger och samla på sig en massa skit, när ska han förstå att stugar bara är på 22 kvm.


Det kommer att se ut som en lumpbod när han är färdig. Tänk om han i stället kunde bygga loftsängen i stället för att planera som att flytta köket! VA FAN! Blir så ilsk  


Sen har jag bett han att ringa två samtal, inte ens det lyckas han med, men man har tid att sitta på fb på arbetstid och farma odyl.


Jaja nu tänker ni att du kan ju ringa samtalen, jag har ringt ena men får inget svar eftersom det är min sambo som har skrivit avtalet och sen det andra gäller bilen och det är lättare att han ringer som förstår sig på.


Jaja nu har jag fått spy lite galla. Blir ett roligare inlägg nästa gång, Lovar 

Av Heidi - 19 februari 2010 09:28

Först till en början gick det hur segt som helst med smakisar, jag hade inte samma fart med T som med A. Men med första barnet skulle allt ske på engång. Önskar verkligen att man inte hade haft sån brådska, nu går det jätte fort fast man inte vill det. Men vi har i allafall kommit så pass långt att vi har bytt ut ett ersättningsmål mot en portion gröt. Sen till middagen kör vi lite smakis före ersättningen.



T avnjuter(?) några skedar potatis och majspuré

  

This is me


Jag är mamma till två illbattingar. När jag inte är hemma och är mammaledig så jobbar jag som undersköterska i hemtjänsten.

Jag bor i lägenhet tillsammans med min sambo och barnen förstås. På fritiden försöker vi att vara vid våran stuga så mycket vi h

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards