jagofamiljen ♥

Alla inlägg under januari 2010

Av Heidi - 29 januari 2010 20:54

Japp det är vad jag tänker kalla min systers knodd i magen, så enkelt är det. Jag kallade mina två barn för knodden...så det kan jag inte kalla syrrans. Så Bönan får det bli och jag tycker det passar jätte bra  

Av Heidi - 29 januari 2010 17:13

Ja januari och februari är inte min månad...suck! Baksidan av mammaledigheten är att man inte har så fett med pengar, det är inte det att jag vill handla massor men i bland hittar man ngt som man vill ha...och då kan man inte handla det. Och nu i februari ska vi ha dop för T och med det inebär det att man ska ha doptårtor. Ja vet att jag skulle kunna baka dom själv, men jag är inte så duktig på tårtor och doptårtorna vill man ha gjorda av konditor. I allafall jag. Så vi var ner på stan och beställde, och jag har verkligen begränsat gästlistan denna gång men i allafall så kommer tårtan att gå på 700 KRONOR!!!!! Jag höll på att smälla av.

T har växt så pass mycket att vi var tvungna att köpa ny overall åt henne och när vi skulle ner på stan så säger A...mamma mina skor är trasiga. Och ja det var dom, tur att vi hittade ett par på rea´n ungarna måste ju ha kläder. Men varför ska allt ske när man har det "värsta" att betala på huslånet, elen och Telia har klantat sig och skickat ut en faktura som felar på flera kronor, men dom kan inte skriva ut en ny utan dom skulle korrigera det på nästa telefon räkning....  


Jaja nu har jag gnällt färdigt...så ni som läser, be mig inte hitta på ngt överhuvudtaget om du inte tänker bjuda mig  


Nehe nu ska jag umgås med mina under bara döttrar  

Av Heidi - 26 januari 2010 19:06

I dag har min älskade mamma varit här, vi åt min allt för salta köttfärssås och spagetti och drack kaffe men vad fan gör det när mamma är och hälsar på  .


Jag saknar min minsta syster jätte mycket, jar har inte träffat henne på en månad nu...jag är ju van med att se henne i allafall varannan dag, märks på A också att hon saknar henne mycket.

Jag ska försöka med att spara lite pengar så att jag och barnen kan åka ner och hälsa på henne, men det är inte det lättaste med en så begränsad ekonomi när man är mammaledig. Sen är det ju dop nu i början på februari. Men jag ska försöka med att ta mig ner i slutet på februari...hoppas hoppas.


I morgon ska vi till läkaren med A och ställa in medicinerna igen, M´s glasögon ska hämtas...han kommer att bli så fin i hans nya  .


Sen blir det IKEA och deras köttbullsmeny för hela slanten...får se om vi även hinner med att gå in på toys´r´us så A kan köpa en möbel till hennes dockhus. Hon har ju faktiskt pengar sparade.


Nehe ska gå och titta hur det går för lillstrumpan med att säda hennes rum, låter mer som att hon leker i stället för att städa.


//Heidi

Av Heidi - 25 januari 2010 12:27

"Jag ska skriva till K på facebook att jag saknar henne, det var så länge sen jag träffade henne".

Av Heidi - 23 januari 2010 08:57

I går var vi till västerås och åt, gick vi på bio och tittade på filmen "snabba casch", den var helt ok...men vi tackar gud för att Joel Kinnaman spelade huvudrollen. Han är verkligen gudsgåva till kvinnorna  


Jag var lite orolig över hur det skulle gå för min mor att vara barnvakt till T, inte för att jag misstror att hon inte skulle klara av det.  Men jag har ju aldrig lämnat henne, så det var ju premiär utan mamma eller pappa...Men det gick ju galant eftersom hon sov när mamma kom och sen sög hon i sig en flaska med ersättning runt 18. Och tro det eller ej hon vaknade inte förens halv åtta i morse, jollrandes i sängen... Jag tror att hon hade massor att sova igen i går eftersom hon knappt sov under onsdagen, A hade nämligen en kompis med syskon här så T hade inte tid att sova.


Jaja i dag är det tänkt att vi ska åka till stugan och grilla körv, men ska först ta och städa till lilla Ebba.


Se Ya!


/Heidi

Av Heidi - 21 januari 2010 15:19

Jaha inte vet jag vad det är med mig, trött som bara den fast jag och T sov när vi hade lämnat A på dagis..en timme vart det. SÅ SKÖNT!


I morgon ska faktiskt jag och Micke på bio, vi ska se snabba kasch och före det ska vi äta lite...smaskens. Mi padre skulle bjuda, man tackar  


A har äntligen fått en guldhamster, men jag är nog lika lycklig jag. Hon är så söt Ebba ska hon heta. Nehe T vaknade dags att gå och göra lite nytta ska försöka uppdatera lite mer i kväll.


//Heidi

Av Heidi - 16 januari 2010 19:38

I dag var vi till västerås och M köpte glasögon, jag träffade C och fick min present...en väska  Först visste jag inte vad jag skulle tycka om väskan, men alla som är väsktokiga förstår att man kan inte se en väska helt platt för att kunna bedömma den. Men nu när jag har fått fyllt den med mina grejer och gått och hängt och slängt med den..så ME LIKE 

Så nu får den hänga med ett tag...ja tills jag hittar en ny eller när jag lessnar på denna och byter till en annan från garderoben.


Var hem till Tjejernas kusin som fyller år på måndag, och hon hade en hamster, A berättade det för Moffa som har lovat att han ska köpa en till henne. Givetvis blev jag eld och lågor   Synd bara att min sambo inte känner likadant. Här krävs kvinnlig list  


//Heidi 

This is me


Jag är mamma till två illbattingar. När jag inte är hemma och är mammaledig så jobbar jag som undersköterska i hemtjänsten.

Jag bor i lägenhet tillsammans med min sambo och barnen förstås. På fritiden försöker vi att vara vid våran stuga så mycket vi h

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards