jagofamiljen ♥

Alla inlägg under november 2010

Av Heidi - 30 november 2010 09:19

Konversation mellan mig och A:


-Men Alva kan du inte vara pepparkaksgumma i år på luciatåget?

-Neeeeeej, det vill jag inte!

-Men vad vill du vara då?

-Ehhh.... Jo jag vill vara spöke.


What!!!! jag kan ju inte låta henne vara spöke, det skulle ju se illa ut om jag sydde en "thevärmare" åt henne att ha på huvudet.


Hon får vara tärna eller lucia! 

Av Heidi - 29 november 2010 13:47

Jehpp, nu har det äntligen bilvit vinter och jag älskar det, jag älskar verkligen vintern. Men jag måste nog hitta ett par termobrallor eftersom det är så kallt ute. Och i går när vi var till stugan så var det fruktansvärt kallt i bara jeans. Och inte nog med det hade vi -7 grader inne i stugan.

Det hjälpte föga med att elda. Men det var mysigt i allafall att fira första advent där. A fick en dörr moterad på sin lekstuga, så nu snöar det bara in genom fönstrerna. Haha få sätta dit skivor så får vi fixa fösnter i vår.


Nehe ska väl ta och brygga lite kaffe, T ligger ute i vagnen och sover och A tittar på barntv. Ska väl snart kuta ut till tvättstugan också. Fick ett infalla strax efter ett ock kolla om det fanns ledig tid och det var ledigt just då, så jag tog den och det blev lite panik att rafsa ihop tvätten innan M drog till jobbet.


Se Ya

Av Heidi - 26 november 2010 14:28

Jaha i dag ska vi försöka med att fotografera lilla T. Håller verkligen tummar och tår för att det ska fungera denna gång. För är det så att det inte fungerar så skiter jag faktiskt i det. Då tänker jag ta lite bilder själv. För jag orkar inte springar till fotografen flera gånger i månaden.


För övrigt händer det inte så mycket, tänkte försöka med att handla lite julklappar på lördag. Det blir ju inte för jätte summor eftersom det har jag inte råd med helt enkelt.


Jag tänker ju prioritera mina barn i första hand före släkten, så är det.

Och det ska bli så underbart trevligt för första gången i mitt liv kommer jag att fira jul med min familj hemma. och min älskade mamma kommer också. Ska bli underbart faktiskt att få fixa maten och göra det fint på bordet.


Bara vara hemma och mysa. UNDERBART.

På söndag tänkte jag stryka julgardinerna och ta fram stakarna. För det är ju första advent alla redan:D

Nehe dags att snart kuta i väg till tvättstugan och hämta tvätten, det är så underbart att ha tvättstugan så nära.

Av Heidi - 4 november 2010 08:34

Så jävla tråkigt allt är.....

I går när vi hade syster med familj och mor på besök så var M hur sur som helst. Varför vet jag inte, han snäste och gnällde hela kvällen. T var trött och mammigare än vanligt. Hade början till huvudvärk och var inte på topp. Så jävla tråkigt.


Och så hade vi varit förlovade i 9 år i går och det var en jävla piss dag/kväll :/

This is me


Jag är mamma till två illbattingar. När jag inte är hemma och är mammaledig så jobbar jag som undersköterska i hemtjänsten.

Jag bor i lägenhet tillsammans med min sambo och barnen förstås. På fritiden försöker vi att vara vid våran stuga så mycket vi h

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards