jagofamiljen ♥

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

I don´t have no time for monkey business......

Av Heidi - 29 mars 2011 20:02

Sorry jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att det var jääääääätte länge sedan jag skrev. Men nu så sätter jag fart med det. Men vardagarna bara rusar fram, och på kvällarna vill jag ju ha egen/sambo tid. Och om sanningen ska fram så brukar jag somna strax efter att mina barn sover.

Tja det har inte hänt så mycket, men en del roliga saker och en del tråkiga saker. En tråkig sak är att en kär vän som jag har är sjuk, och jag kan inte göra något för att hon ska tillfriskna, men hon kommer att klara av det alldeles utmärkt själv för hon är stark och har en vilja av stål. Vad det än är så kommer jag att finnas till för henne....

Nej usch nu tänker vi inte mer på det.


Alva har lärt sig att cykla utan stödhjul, hon frågade om hon fick övningscykla.... det tog lite emot att jag skulle ta av stödhjulen eftersom jag var själv hemma och visste med mig att jag skulle få springa (luffsa) med T i vagnen samtidigt som jag skulle stötta A på cykel. Men jag behövde bara hålla i halva gränden ner mot cykelbanan sen klarade hon av det helt själv. Hon kunde t.om starta och stanna själv. Japp jag var hur stolt som helst, vi var t.om till M på jobbet och visade han hur duktig hans dotter är.


Hon är så söt när hon vill gå ut och cykla så kommer hon och frågar:

-Mamma får jag ut och övningscykla?

Haha =)


Sen har T varit sjuk och jag var tvungen att vabba torsdag och fredag förra veckan, men efter att hon proppast i en massa movicol så blev hon fit for fight!


Vi har även köpt en bäddsoffa till stugan, så nu kan vi verkligen sova där utan att böka med sovplatser, wunderbaar=)

Var till stugan både i lördags och i söndags och skulle pyssla och fixa lite, på lördagen var vi där halva dagen, Tilda och jag låg i soffan på altanen i solskenet och vilade i en timme. Super skönt. I söndags gjorde vi ett tappert försök, men det var sviiiiin kallt, så vi gav upp efter att vi hade fikat och pysslat lite.


Men det känns som snön aldrig kommer att försvinna, finns så mycket kvar. På våran baksida så finns det inte en endaste grön fläck. Jag vill ju ha både tennisar och vårjacka och inte bara tennisar.


På fredag ska jag och Emschla ha syjunta här, vi ska sy en kycklingkostym till hennes dotter, och det är ju lika bra att hon tar hjälp av mig som är världsbäst på att sy. (harklar mig)


Nehe dags att gå till tvättstugan eftersom M skulle titta (läs sova) på tv. Tänk om jag fick sova på soffan utan att någon tjatade på mig att göra saker och ting,


Se ya!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi - 6 juni 2012 21:37

flyttar till min gamla blogg... https://sarajarvi.webblogg.se   Välkomna   ...

Av Heidi - 17 juli 2011 10:30

Jag har ansökt för att bli testpilot för LG optimus 3D så jag länkar så ni kan se vad det går ut på http://smartsontestpilot.se/lg-optimus3d/bli-testpilot/   Jag hoppas verkligen att jag blir utvald för jag älskar att pilla och fippla och all döt...

Av Heidi - 8 juli 2011 11:11

jahapp inte vet jag varför mina barn stiger upp före kl sex när vi har semester och allt. Men men that´s life.   I dag tror jag att jag ska.... nej förlåt vi ska in till västerås och gå på power meet. men först ska vi till M´s föräldrar och mata ...

Av Heidi - 7 juli 2011 14:12

Herre min je vad varmt det är i dag. Men men man ska väl inte klaga som man annars gör. I dag är det planerat att vi inte ska göra så mycket... Men har hunnit handla, plockat, tvättar kläder för fulla muggar, lagat mat, diskat och nu ska jag hinna me...

Av Heidi - 5 juli 2011 23:16

Gud vad skönt det är att vara hemma, japp borta bra men hemma bäst. Men jag tror inte ens att jag tycker att det är bra att vara borta längre en 2 mil från hemmet. Men sån är jag. Jag tittade på ett program på kunskapskanalen nu i kväll om städer vid...

This is me


Jag är mamma till två illbattingar. När jag inte är hemma och är mammaledig så jobbar jag som undersköterska i hemtjänsten.

Jag bor i lägenhet tillsammans med min sambo och barnen förstås. På fritiden försöker vi att vara vid våran stuga så mycket vi h

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards