jagofamiljen ♥

Alla inlägg under maj 2010

Av Heidi - 28 maj 2010 21:21

Detta blir en jätte tråkig helg...tror jag i allafall. Micke jobbar, Mathias ska till Täby, mamma jobbar, pappa ska till Stockholm och syrran är på väg till förlossningen vilken sekund som helst. Usch och fy.


Men jag funderar på om jag ska upp till parken på Loppis i morgon och titta om man kan fynda.


Nehe ska titta på modern family.


Se Ya


//Heidi

Av Heidi - 23 maj 2010 22:14

Eftersom det har regnat i stort sett hela dagen så har jag fixat här hemma. Jag har ordnat så att T också har sina leksker i A´s rum. Annars så har backen med T´s leksaker, babygymmet och gåstolen stått i vardagsrummet. Men eftersom A har haft så mycket med grejer som hon inte leker med ståendes i hennes rum så städade jag bort det och städade in T´s leksaker. A hade inget emot att dela med sig lite av hennes rum...jag tror att hon tycker att det är jätte roligt och att hon känner sig mer delaktig.


Så har jag även varit så duktig att jag har bakat, bakade chokladrutor, kladdkaka och "vanlig" sockerkaka. Jag delade t.om med mig en halv plåt med chokladrutor till min pappa, skickade även med en bullpåse.

Inte många som visste att jag var så huslig  .


I går var jag och T ner på stan medans M och A var vid stugan och snickrade på lekstugan. Handlade lite sommar kläder tll tjejerna, T fick två par shorts, en body med babapapa, "linne"body, en klänning med matchande "trosor", en sommarhatt, shortsdress/sommarbody. A fick två par capribyxor, tre par leggins, ett par shorts. Sen var jag förbi leksaks affären och köpte en pool som vi kan ha ute i stugan. Men jag är inte riktigt hundra på att A förstår att det inte är en jätte pool. För hon ville att jag skulle köpa en gummibåt, en badmadrass och en uppblåsbar delfin som hon kan ha i poolen. Hoppas att hon inte blir allt för besviken när vi blåser upp poolen.


I morgon ska jag ner på stan igen för att fixa min kära mors födelsedagspresent och så blir det även en sak till morsdag.


Hoppas verkligen att jag hör ngt angående min mobil, det är jätte tråkigt att den är i sämre skick nu än när jag skickade in den...suck!


Nehe kanske dags att fundera på att krypa ner i sängen, fast först ska jag väcka M som i vanlig ordning sover i soffan framför tv´n.


//Heidi

Av Heidi - 14 maj 2010 23:20

Precis när jag och tjejerna kommer utanför dörren så börjar det regna, men jag tänkte att det regnar nog inte så länge...jo då hela vägen ner till stan. Men A var så söt och hade sin vagn med sig och hennes docka. Hon ville också ha sin bäbis med sig. Flera stycken komenterade när vi gick på stan och tyckte att hon var så söt. Handlade tre kortärmade bodysar till T och två pyjamasar, sen var vi och fikade. Sen hände det stora grejer jag hade ju lovat A att vi skulle till leksaksaffären, hon handlade blöjor till dockan och en napp och lite annat smått och gott..dom hade ju ta tre betala för två.


Sen var vi till min far och hälsade på, blev sent i kväll så det bidde en pizza  tjejerna var så trötta och somnade efter lite gnällande, men det är ju inte deras fel att vi inte kan vara hemma i sovtid. Brukar vara JÄTTE noga med att vara hemma till före sju för att dom ska hinna vara i säng till sju, men det är inte alltid det blir så som i kväll. Men men.


Nehe ska gå och dricka vatten blir så törstig av pizza.


Natti natt!


//Heidi

Av Heidi - 14 maj 2010 09:43

Äntligen är båda tjejerna friska och att det inte blir nå mer nu...vill inte ha nå kräksjuka. Summan är i allafall att vi var in med båda tjejerna till barnakuten och där hoppas jag att vi sätter punkt på kräkor och diarrér.


I dag tänkte jag att jag och tjejerna ska gå ner på stan, det är visst silverregn, M är till stugan med sin far och ska snickra på lekstugan....jaja få se hur det går  .


Var till västerås i går och skulle lämna in min telefon på lagning igen, för efter att den hade varit på reparation så fungerar inte kameran i den, och det är ju rättså lustigt att den kommer tillbaka i sämre skick än när jag skickade in den och sen så är det fortfarande samma fel på den fast det ska vara reparerad. Märkligt. Men han i butiken tyckte iallafall att jag skulle reklamera telefonen så hade jag tur så fick jag ut en ny telefon utan att det kostar mig något. Så nu håller vi tummarna. Men jag är ju nöjd med min telefon, men inte när den är trasig.


I går var vi hem till min kära syster på fika och herregud vilken mage hon har, visste jag inte bättre så skulle jag tro att hon skulle ha barn vilken dag som helst. Hon är så fin i sin mage. Alldeles klotrund  . Nehe ska ta och packa i ordning skötväskan så att det bara är att rulla ner när T vaknar.


//Heidi

Av Heidi - 10 maj 2010 15:14

"Jag är med och tävlar hos

Lindet om ett värmedjur från Ljuskraft.
Två personer kommer att vinna varsitt valfritt värmedjur. Var med och tävla
här !
Tävlingen avslutas 10/5 klockan 18.00 Vinnarna lottas fram. Lycka till! "

Av Heidi - 10 maj 2010 13:53

Lilla A har fått åka in med hennes pappa till Barnakuten, ja nu är hon innne på fjärde dygnet av magsjuka(?).

I morse låg hon på soffan och sa:

-Mamma jag mår inge bra.

Måste i allafall kolla saltbalansen, för kortisonet har vi ju fått i henne så dom värderna borde vara bra. Packade ner andra datorn i M´s väska i fall att dom skulle bli inskrivna så att ha har ngt att göra. Sist jag låg på sjukhuset med A så var det jätte tråkigt för eftersom hon kräktes så ansågs vi som "smittbärare" och inte ens jag fick lämna rummet och det enda som fanns att titta på var video..Inte så roligt.


Åååå vad jag älskar min familj, dom betyder allt för mig...och det gäller min "ur"familj och min "egna"familj. Vet inte vad jag skulle göra utan dom.


T är i allafall på bättringsvägen, sen i går kväll har hon fått behålla det jag har gett henne. I morse fick hon t.om gröt och det har hon behållit i sin lilla mage.

Av Heidi - 9 maj 2010 22:45

Tja inte vet jag vad oddsen är att man åker på magsjuka två gånger på en månad, men ska man räkna sig som vinnare så är i allafall mina barn det i detta fall. Inge roligt alls. Hoppas att inte en annan åker på det.


Jag gjorde ett tappert försök att åka in till stan för att träffa syster och beanie men vi han bara in en vända på barnenshus och sen till bauhaus innan T kräktes ner sig....tullan. Och lilla A är inte heller återställd efter att börjat redan natten till i lördags. Så just nu lever min flickor på resorb och alvedon. Hoppas att dom blir friska snart.


Var ju till västerås för att titta på en sittvagn till T, jag ville ha en brio och jag hittade en men i min smak alldeles för rosa men kostade "bara" 1900. M ville ha en Emmaljunga som kostar betydligt mer fast det är rea (2500). Tycker att det är alldeles för dyrt för en vagn som inte kommer att användas allt för länge. Så jag/vi bestämmde oss för att köpa en begagnad. Och redan i dag hittade vi en på blocket för 500....japp 500 pix. En Emmaljunga scooter, det var inget att orda om, älskade sambon var och hämtade den. Icke åretsmodell, men vad f-n gör det mig...inte ett skit. Har tvättat den och den är som ny och luktar som oss  .


Hoppas att knoddarna är friska för då ska jag ta med dom till Busborgen och dejta C, det var länge sen jag träffade henne och meningen var att jag skulle svängt förbi hemma hos henne i dag men som ni förstår blev det inte så.


Nehe dags att gå och ge lilla T vätskersättning.


Ha det bra alla som läser.


//Heidi

This is me


Jag är mamma till två illbattingar. När jag inte är hemma och är mammaledig så jobbar jag som undersköterska i hemtjänsten.

Jag bor i lägenhet tillsammans med min sambo och barnen förstås. På fritiden försöker vi att vara vid våran stuga så mycket vi h

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards