jagofamiljen ♥

Alla inlägg under februari 2011

Av Heidi - 27 februari 2011 20:42

Japp i morgon ska jag börja åka buss igen, kan ju vara trevligt för M och ha bilen någon gång han är ledig. Och det är ju så smidigt egentligen med att åka buss, nackdelen är ju att jag måste stiga upp en timme tidigare. Men men vad gör man inte för den man älskar.


I dag var vi i väg för att A skulle åka lilla vasaloppet vid lilla gruvan. Det började med att hon ramlade och skidorna lossnade från hennes fötter. Arg som ett bi var hon när hon skidade i väg, när hon hade en tredjedel kvar så ramlade hon i backen och bindningen på skidan gick sönder. Lilla tullan var tvungen att bryta loppet. Men hon fick en medalj och ett diplom i allafall. Gud vad jag tyckte synd om henne, som hon kämpade. Då gjorde det ont i mitt mammahjärta när jag så hur hon kämpade. Hon har ju bara åkt en fyra gånger. Älskade Alva  


Denna vecka har varit jätte tråkig och jobbig eftersom M har jobbat kväll och helg i veckan så jag har jobbat mina hundra procent och så har jag varit hemma med barnen själv, jag förundras över dom som är ensamstående. Hur orkar dom? Men dom har ju inget val. Jag skulle aldrgi klara mig utan min älskade sambo.


Snart är det big brother, gudars vilka nötter dom hittar till tv, men det är ju för tittarsiffrorna. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. BB skulle slå tittarrekord om Micke och Niin var med.... Eller hur?! TITTARREKORD =)

Nej nu ska jag glo lite på tv innan jag ska dejta john blund.


Se ya=)

Av Heidi - 17 februari 2011 12:19

Är hemma med lilla Tillisen som har haft hosta i en vecka, men vi står redo i startgroparna för i morgon blir det jobb och dagis.

Det som var så skönt var att jag och M delade upp vård av barn, och vilken tur att man kan göra det. Alva var hemma med Micke Måndag och Tisdag, men hon höll ju på att klättra på väggarna eftersom det inte var några andra barn hemma. Så i går fick hon vara på dagis samt i dag. Så Tillisen och jag har chillat här hemma, för stunden ligger hon och sover så jag tänkte faktiskt att jag ska försöka med att slita mig från datorn och damma lite.


I går var min kära mor på besök och underhöll mig och T, så hade vi även turen med att blir bortskämda genom att hon lagade både lunch och middag här  


I söndags var min eminenta stora lillasyster förbi med hennes sambo och monster till son. Han kryper för det mesta inte normalt utan "knatar" fram som en babian. Hel festlig ser han ut.

Få se om vi kan komma i väg och bada i helgen eftersom det inte blev något förra helgen, gud det skulle vara så skönt att komma i väg och bada, känns som en evighet sen sist man var till ett badhus och badade. Det är lite små mysigt att ta med sig massäck och efter att man har legat i blöt tills man ser ute som ett russin så smakar det så gott. Och om jag inte missminner mig så har nog T aldrig varit till ett badhus^^


Nehe ska sparka i gång mig själv så att det blir något gjort här hemma.


Tidelituu;)

Av Heidi - 8 februari 2011 20:31

Usch vad jag har varit dålig på att blogga...men back on track:P

Det har lunkat på i vanlig ordning här hemma, Micke har jobbat och jag har varit hemma med tjejerna. Helgen var faktiskt helt ok, på lördagen var jag med min kära mor och handlade till tjejerna. Tillisen fick regnkläder och Algisen fick fleece tröja...b.la.

Det är så skönt att kunna handla utan att behöva fundera på om pengarna räcker till allt onödigt.

Sen i Söndags så dagdrev vi runt på jakobsberg och hälsade på lite folk. Vi gick faktiskt och det var riktigt skönt eftersom solen sken så underbart.


Gissa om jag blev förvånad i morse när jag vaknade och det hade kommit hur mycket snö som helst. Och jag blev mer än förvånad när bilen inte startade när jag skulle ha den mitt på dan. Men det visade sig att jag hade glömt parkeringslyset på....Men på em hoppade den i gång så snällt så.


I går hade Alva stängt in sig själv och Tilda på toaletten. Då satt dom i godan ro och käkade tandkräm.... Dom luktade iallafall gott i munnen.


Så skönt att jag slutar tidigt i morgon och sen på torsdag är jag ledig eftersom Alva ska på rutinkoll hos läkaren, och sen är det fredag. Wopidopidoo! Ska försöka med att åka och bada med tjejerna i helgen. Undra vart vi ska åka. Vi får se.


Se Ya!

This is me


Jag är mamma till två illbattingar. När jag inte är hemma och är mammaledig så jobbar jag som undersköterska i hemtjänsten.

Jag bor i lägenhet tillsammans med min sambo och barnen förstås. På fritiden försöker vi att vara vid våran stuga så mycket vi h

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards