jagofamiljen ♥

Alla inlägg under augusti 2010

Av Heidi - 24 augusti 2010 21:04

Japp nu har vi funnit soffan som vi vill ha, först var vi till östs möbler och tittade och hittade två stycken som vi tyckte om. Men vi ville kika vidare, så sagt och gjort så for vi till Avesta till Wiggmans, och herregud vad med möbler dom hade. Ja hittar man inte det man söker där så vet jag inte vart man ska söka. Det fanns i alla möjliga prisklasser och modeller. Och japp där hittade vi soffan vi ville ha och vi var VÄLDIGT överens om både modellen och tyget som vi beställde. Så om Max fem veckor får vi våran soffa. Och för 300 kronor får vi den hemkörd och monterad, inga pengar att disskutera om.

Men nu är det ju så att vi är helt utan soffa, för killen som skulle köpa soffan kom och hämtade den redan i dag...*Gah* Och M är ju så envis över att vi inte ska hämta soffan från stugan, så nu delar vi på A´s saccosäck. Grumpf!

 

Jaja jag sitter ju här, inge roligt att sitta på golvet och titta på tv, så M sköter den avdelningen.

 

Nehe ska surfa vidare och kika runt=)

Av Heidi - 23 augusti 2010 10:15

Ja inte vet jag varför man jämnt ska ha en rubrik? I dag vet jag inte riktigt vad som händer, M är ute vid stugan och klipper gräset, A är på dagis och jag och T bara chillar. Äsch något ska jag väl hitta på att göra. Om inte annat så kan jag ju packa lite, fst T verkar inte allt för nöjd. Så jag ska kika till henne och leka lite med henne.


Hörs:D


  

Av Heidi - 22 augusti 2010 09:02

Jaha i dag blir det att man ska skruva bil...igen! Böt kylare förra lördagen, men efter ett par dagar så upptäckte vi att den fortfarande läcker...suck! Så kollade vi och då var det vattenpumpen denna gång. Troligtvis blev det för tätt när kylaren byttes så då pallade inte vattenpumpen av trycket och pajjde ännu mer.


Sen hoppas jag verkligen att jag inte behöver kosta på bilen nå mer. Ev bromsar till besiktningen.


I morgon ska M ringa och kolla om dom har kommit nå vart med renoveringen av våran lägenhet. Hoppas verkligen att dom har börjat, vill ju flytta nu och helst i går.


Nu på lördag ska jag försöka att sälja lite kläder på loppis, kan inte ha med mig tre kartonger med barnkläder efter T. För vi har bestämt oss för att inte skaffa fler barn, vi är mer än nöjda med våra två vackra tjejer    


Jag har packat två kartonger, men skulle behöva packa mer, men det är inte det lättaste att hinna med det med två tjejer som det är full fart i. Men i morgon ska A till dagis i tre timmar så då borde jag hinna med lite, sen måste jag även kolla loppiskartongerna och flytta ut dom så att jag kan baxa in kartonger som packats från lägenheten. Jag kan ju inte ha kartonger runt hela lägenheten.


I morgon eller på tisdag blir vi av med våran soffa, vi har sålt den eftersom vi ska köpa en ny. För första gången i mitt liv kommer jag köpa en sprillans ny soffa. Annars så har man ju alltid köpt av ngn man käner eller fått ärva av ngn. Nehe dåligt battri

Av Heidi - 20 augusti 2010 22:16

Hur lång är du? -  1.66
Vem ringde du senast? - Mor.
Hur löd ditt senaste sms och till vem? - .Jätte söt- Carro
Föredrar du att ringa eller skicka sms? -Ringa.
Är dina föräldrar gifta eller skilda? - Skilda.
När såg du senast din mamma? - I onsdags.
Vilken ögonfärg har du? -  Gröna.
När vaknade du idag? -  Kvart över sju.
Vilken plats föredrar du minst? - Ute när det är mörkt.
Var tror du att du befinner dig om tio år? -  Fortfarande tillsammans med älskling och våra barn.
Vad skrämde dig om natten som barn? -Döden.

Vem fick dig verkligen att skratta senast? - Alva.
Har du stationär eller bärbar dator? - Bärbar.
Sover du med eller utan kläder på dig? - Kläder.

Föredrar du skor, strumpor eller barfota? - Barfota.
Tycker du om kinamat? - Nej!
Tycker du om kaffe? - Ja.
Vad dricker du till frukost? - Mjölk.
Sover du på någon särskild sida? - Vänster.
Kan du spela poker? - Njae.
Tycker du om att Mysa/Kela? Ja.
Är du beroendemänniska? - Ja.
Vill du ha barn? -  Ja mina.
Kan du några andra språk än svenska? -  Engelska, finska och tyska när jag är full.
Har du någonsin åkt ambulans? - Ja.
Föredrar du havet eller en pool? - Havet.
Vad spenderar du helst pengar på? - Kläder till barnen och väskor till mig.

Sover du med gosedjur? - Nej.
Vad har du för ringsignal? -  Miss Li- Baba ba.
Vilken var den senaste boken du läste? - I en annan del av Bromma.
Vilken radiostation lyssnade du till senast? - Rock.
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? - Min namnteckning.
När var du i kyrkan senast? - När Tilda döptes.


Mer:


högerhänt/vänsterhänt
- Högerhänt.
civilstatus - Sambo & Förlovad.
värsta ovanor - Tar alldeles för mycket toapapper.
stjärntecken - Skytt.
skostorlek - 39-40
svagheter - Ibland slösaktig.
rädslor - Att bli lämnad.
mål för året - Gå ner i vikt.

antal piercings - Åtta hål i öronen & näspiercing.
namn på barn - Alva och Tilda.
vad vill du bli när du blir gammal - Jag vill bli gammal & rynkig, tillsammans med älskling.
drömjobbet - Ja du visste jag det skulle jag läsa till det.

glass - Choklad.
godis - Choklad, i alla dess former.
tuggummi - Typ alla.
helgdag - Lördag.


FAVORIT
mat - Kyckling, ris och currysås.
sport - Friidrott (på tv).
djur - Allätare:D.


HAR DU NÅNSIN
varit kär
- JA!
blivit dissad - Ja.
rymt hemifrån - Nej.
föreställt dig ditt ragg naken - Självklart.
skolkat - Ja.
sovit utomhus - Ja.
gråtit i skolan - Ja.
velat bli modell - Nej.
gjort något dumt som du skrattar åt i dag -Nej.
sett en död människa - Ja.
druckit alkohol - Ja.
använt droger - Ja.
retats - Ja.


THIS OR THAT

 
cider eller öl - ÖL.
pepsi/cola - Pepsi!
mc donalds/burger king - McD

Kärlek eller sex - Båda.
choklad/vanilj - Choklad.
jordgubbar/blåbär - Jordgubbar.
kött/veg - Kött.
tv/film - Film.
gitarr/trummor - Gitarr.
adidas/nike - Båda, men favvo är nog adidas.
kakor/paj - Kakor.
mtv/vh1 - Vh1.
blind/döv - Svårt, jag vet inte. Döv tror jag.


KAN DU

 
gå ner i splitt -Har kunnat, ska prova någon dag om jag fortfarnde kan det:P.
skriva med båda händerna - Jadå men väldigt spretigt med vänster.
vissla - Ja.
blåsa en bubbla - Ja.
ha dina ögon i kors - Japp


VEM VAR DEN SENASTE PERSONEN

 
du nuddade - Micke.

du pratade med - Micke.
du msnade med - Carro.
du kramade - Alva.
du skällde på - Micke.


vad ser man utanför ditt fönster - Våran innergård.
lyssnar du på musik nu - Nej.
vad har du på dig - Tröja och byxor.
blivit kallade hora - Ja.
ljugit om din ålder - Haha, ja när man va yngre.


HAR DU UNDER DEN SENASTE MÅNADEN


druckit alkohol
- Ja.
rökt - Ja.
shoppat - JA!
skejtat - Nej.
bakat - Ja.
motionerat - Ja i snigelfart
solat - Nej.

Ego
Av Heidi - 19 augusti 2010 22:55

Lilla Algis ska ju börja på gymnsastik och då MÅSTE man ha gymnastikdäckt, gympatossor och gympapåse. Och det var dagens mission för oss tjejer.

 

Först så kikade vi på Inter Sport och sen var vi till KappAhl hittade inget som dög till min gympatjej. Då tänkte jag att går in på H&M och kikar, jag säger till A:

-Vi går in här en snabbis.

Varpå hon tittar upp på skylten och utbrister:

Inte MH......!

 

Sen har vi ju lilla Tillis som arslar sig fram, och hon kommer hasandes till mig och sträcker upp armarna och låter:

-upphupphupphupphupphupphupphupphupph.... Tills man lyfter upp henne:D

 

Eller så fort hon hör att man öppnar en matburk eller att hon ser att man håller på med vällingen då låter hon som om hon har sprungit två maraton...Jepp så mycket flåsar hon.

 

Gudars.....

Av Heidi - 19 augusti 2010 22:47

Jaha, tänka sig jag har tjatat och tjatat på mig själv att jag ska börja packa lite grejer som inte används. Och i dag började jag, två kartonger är fyllda men det verkar inte saknas en pinal i varken köket och vardagsrum där jag har packat saker. Phuu!

 

Sen blir vi ju sofflösa den 1:a september, och Micke påstår att vi klarar oss utan soffa....döh! VERKLIGEN INTE. Då kontrade jag med att om vi nu inte har någon soffa så kan vi ju flytta in sängarna i vardagsrummet och ha sovrummen toma....Ja nu undrar ni säkert vart detta ska sluta..Hihi! Ja det vet man aldrig när jag och Micke trixar och fixar.

 

Nejdå, vi kommer att ha en soffa i vardagsrummet och hela familjen ska inte sova i samma rum.

 

  Heidi

Av Heidi - 14 augusti 2010 17:34

Ja gudars varför ska man sätta sig på cykeln och cykla eller ens tänka tanken, och jag då som både tänkte tanken och gjorde slag i saken och cyklade.

Haha det låter som jag cyklat hur långt som helst, jag cyklade bara till M´s jobb och kollade när min handyman böt kylare, han kan han min hunk  .


A är i väg med hennes morfar och hälsar på min faster, så det har varit jätte tomt här. Men i morse när T upptäckte att A inte var hemma så blev det full fart att arsla sig in i A´s rum. För då kunde man ju rota runt och göra som man ville utan att del blev jordens ramaskri.


Nehe ska ta och plocka undan lite för T och M skulle kommar förbi och ta några öl  


Se Ya

Av Heidi - 11 augusti 2010 22:57

Tänka sig att små skit grejer ska få en att inse saker och ting....tja eller inse och inse. Detta som jag ska dela med mig av har jag ju vetat hur länge som helst fast nu ska jag dela med mig att min vetenskap till er kära läsare...!

Om ni inte visste så ska jag berätta för er att jag har världens underbaraste sambo och pappa till mina två underbara döttrar.


Han är min pelare i livet och kommer alltid att vara den som jag litar på till hundra procent och som känner mig som ingen annan känner mig.


Jag kan ta ett utmärkt exempel, som när T föddes. Vi kommer till förlossningen och vi vet ju att hon ska förlösas med kejsarsnitt, och att jag ska vara vaken. Men det gick inte som dom har planerat utan dom säger att jag ska sövas. Hua paniken väller i mig. Dom fixar och trixar och sen när det är dags för mig att få sova så säger dom till min älskade sambo:

-Jaha nu får du gå ut och vänta så kommer vi ut sen när det är färdigt.

-Nej det går inte

-Jo nu får inga utomstående vara med utan bara personal.

-Det är nog bäst för er att jag får vara kvar här.

Och han stannade och höll mig i handen och smekte mig på kinden och pratade lugnande med mig tills jag inte var vaken längre.

Sen fick inte M vara kvar på natten utan var tvungen att åka hem, han stannade så länge han bara fick sen åkte han hem, ringde mig så fort han kom hem och kollade så att allt var ok. Han åt och tvättade här hemma och så fort han fick så kom han på morgonen och kollade så att jag hade fått hjälp och frukost o.sv


Och så har jag varit så elak att jag har sagt att det ska bli skönt när han börjar jobba igen....men herregud jag tar tillbaka varenda ord som jag har sagt om det. Jag vill att han ska vara hemma med oss, han saknas mig om dagarna när han är på jobbet.

Han städar och fixar här hemma och leker med barnen och frågar om jag behöver något speciellt.


Gudars vilken tur jag har som han min älskade sambo<3

This is me


Jag är mamma till två illbattingar. När jag inte är hemma och är mammaledig så jobbar jag som undersköterska i hemtjänsten.

Jag bor i lägenhet tillsammans med min sambo och barnen förstås. På fritiden försöker vi att vara vid våran stuga så mycket vi h

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards