jagofamiljen ♥

Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Buss helvete och annat fanstyg

Av Heidi - 12 januari 2011 21:43

Gudars jag ska ju inte åka buss.

I går åkte jag direkt från kunden för att jag skulle hinna med bussen som går 16,05 till sala. Bussen från Viksäng ska bara ta tio minuter till centralen, men med min vanlig otur så har dom chaufför byte. Och givetvis skulle ju dom shitchatta om dittan och dattan. Jag sitter och tittar på klockan 150 gånger medans dom inte verkar ha någon som helst brådska. Till sist så rullar vi. Och när jag väl har lyckats tränga mig förbi en som absolut skulle av först ser jag att min buss redan står inne. Jag börjar små springa för att hinna med den, men tio meter från bussen så börjar den rulla från sin hållplats. HELVETES JÄVLA SKIT.... Men så stannar den igen eftersom det är rött vid övergångsstället, så jag börjar små luffsa igen. När jag väl är jämnsides med bussen så sätter det fart igen. Jag dunkar handen mot bussen....och vad händer? Jo den fortsätter!!!!! Kändes som jag hade kunnat sätta mig ner på backen och tjura. Så jävla besviken var jag över hela händelsen fast det inte gick någon som helst nöd på mig, eftersom tåget skulle gå 20 minuter senare.


Sen i dag så slutade jag 15,15. Stämplade ut 15,23 för att jag skulle hinna med 15,30 bussen till centralen. Jodå eller inte. Knatade över vägen och tittade upp mot krönet, men ingen buss i sikte. Lunkade vidare och när jag har en si så där 50 meter kvar jaaa då kommer bussen körandes förbi mig. Men gud vad är det för fel. Och precis som i går så var det byte vid röda torget i en evighet...blev tåg i dag med. Men det visade sig att fru fortuna log sitt bästa leende mot mig i dag. En lastbil hade vält vid Evelundsrondellen i morse och hade till i em inte lyckts bärga lastbilen.


I morgon har jag turen att bli hämtad av min underbara familj, eftersom jag ska ta med mig min cykel hem. Vi har ju äntligen fått "tjänstecyklar"=) Då är det ju helt onödigt att jag har min kvar på jobbet.

För när M börjar jobba ska jag åka bil eftersom det är smidigast så när tjejerna ska till dagis. Hoppas verkligen att det går bra med T, det gör ju ont i hela mig och mitt hjärta om hon skulle gråta och vilja följa med.

A är det ingen fara med eftersom hon trivs jätte bra.

Jag lovar att om T är allt för ledsen så kommer ju jag vara tvungen att ta med henne därifrån. (Jag hoppas att ni förstår att jag aldrig skulle göra det, men det är ju så man känner)


Min chef frågade mig i dag hur jag trivs, hon tyckte så synd om mig som sitter och pendlar och med buss och allt. Och så tyckte hon att jag så så trött ut. Men det har ju sina skäl att jag ser trött ut, jag är ju ingen morgonmänniska. Men när jag nu har den turen att bara jobba dag så biter jag ihop och ger järnet. Jag trivs jätte bra med mina kamrater och kunderna. Och så har jag även friheten att lägga upp arbetet hur jag tycker att det ska vara. Så skönt.


Jag hade stegräknare på jobbet i går och trots att det inte är långa sträckor så gick jag 6 km i jobbet. Inte illa pinkat.

Men det ska bli skönt när det blir vår när man kan cykla ordentligt, för då går det inte åt så mycket tid till att knata mellan.

Jag skulle i allafall få fortsätta på denna rad till sommaren, och det är ju skönt.

Nehe om man skulle ta och ställa sig i duschen och lägga sig i sängen. För det är ju en ny dag i morgon med nya friska tag.

  

 
 
Ingen bild

My

13 januari 2011 09:56

du är duktig du Heidi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi - 6 juni 2012 21:37

flyttar till min gamla blogg... https://sarajarvi.webblogg.se   Välkomna   ...

Av Heidi - 17 juli 2011 10:30

Jag har ansökt för att bli testpilot för LG optimus 3D så jag länkar så ni kan se vad det går ut på http://smartsontestpilot.se/lg-optimus3d/bli-testpilot/   Jag hoppas verkligen att jag blir utvald för jag älskar att pilla och fippla och all döt...

Av Heidi - 8 juli 2011 11:11

jahapp inte vet jag varför mina barn stiger upp före kl sex när vi har semester och allt. Men men that´s life.   I dag tror jag att jag ska.... nej förlåt vi ska in till västerås och gå på power meet. men först ska vi till M´s föräldrar och mata ...

Av Heidi - 7 juli 2011 14:12

Herre min je vad varmt det är i dag. Men men man ska väl inte klaga som man annars gör. I dag är det planerat att vi inte ska göra så mycket... Men har hunnit handla, plockat, tvättar kläder för fulla muggar, lagat mat, diskat och nu ska jag hinna me...

Av Heidi - 5 juli 2011 23:16

Gud vad skönt det är att vara hemma, japp borta bra men hemma bäst. Men jag tror inte ens att jag tycker att det är bra att vara borta längre en 2 mil från hemmet. Men sån är jag. Jag tittade på ett program på kunskapskanalen nu i kväll om städer vid...

This is me


Jag är mamma till två illbattingar. När jag inte är hemma och är mammaledig så jobbar jag som undersköterska i hemtjänsten.

Jag bor i lägenhet tillsammans med min sambo och barnen förstås. På fritiden försöker vi att vara vid våran stuga så mycket vi h

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards