jagofamiljen ♥

Alla inlägg under oktober 2009

Av Heidi - 28 oktober 2009 14:00

Tänk vad trött man kan vara....jag förstår inte ens att jag orkar hålla ögonen öppnaFörvånad

Men men det ger väl med sig snart.

Natten till i går hade vi nattgäst, C var förbi och hälsade på. Så vi följde med henne ner på stan innan hon skulle ta tåget hem. Jag skulle gå in på stadens två loppisar...men dom var stängda båda två...suck vad less jag blirSkrikandes. Jag som skulle fynda till stugan som vi får om sex dagarSkrattande


När vi hade följt C till tåget så vill A åka buss...men jag sa att det gick inte. Men precis då kom Sala tian, så vi var lite bekväma och åkte buss hemSkäms


Så i går var jag och min syster i väg och handlade och tidigare under kvällen blev jag jätte sugen på tårta. Så jag handlade en opera tårta till mig som jag satt och festade på under kvällen...men gud vad gott det var.Flört


Nehe ska höra med min äldsta om hon har lust att gå ut en svän i det fina vädret.


//Heidi

Av Heidi - 25 oktober 2009 12:30

Jaha då var en 30 års fest avklarad, det var helt ok, vi sjung karaoke några spelade wii. Folk drack och blev fullare och fullare, vissa tog det lungt och en av dom var jagSkrattande. Jag kände att jag vill verkligen inte vara bakfull, för jag blir verkligen dålig om jag dricker för mycket. Syster kom och hämtade mig ett, sen fick hon agera lite chaufför.


I dag ska vi i väg hem till syster och hälsa påKyss. Alltid trevligt, vi skulle äta tillsammans också, så jag ska ta med mig potatisgratäng och kotletter...det blir smaskens.


Nehe ska ta och klä på A kläder T är klar.


//Heidi

Av Heidi - 24 oktober 2009 11:38

Jaha lyckades då färga håret i går, men jag vet inte om jag är blondFörvånad. Dom sålde nog ut färgen för att den gått ut ur datum.

Jaja det blev som det blev, man kan säga att jag kanske är mer kopparfärgad i håret...det dugerTungan ute


Så i dag bär det i väg på 30 års fest...trevligt trevligt. (Hoppas jag)

Nehe ska ta hand om mina fiskar på facebookCool


//Heidi

Ego
Av Heidi - 23 oktober 2009 23:35

Tja det visar sig i morgon, jag inhandlade billg hårfärg i dag. Dom hade för halva priset på Åkrahallen. Jag som har så tjockt hår måste ju ha två förpackningar så jag slog till på blont. Jag vet inte riktigt hur det ser ut eftersom håret fortfarande är blött, men men jag får se i morgon hur det ser ut. Eller jag får ju se i natt när jag springer upp för att ge T mat.


Det ska bli trevligt att gå på fest i morgon, jag såg inte framemot det tidigare, men nu känns det som att det kommer att bli trevligt. Men man vet aldrig heller eftersom jag inte känner människorna där, endas några. Jaja den som lever får se.


Nehe nu är det dags att brottas med kudden ett par timmar.


//Heidi

Ego
Av Heidi - 23 oktober 2009 20:52

Idag har jag varit så duktig att jag har städat mina garderober, jag visste inte att jag hade så mycket kläderTyst. Men det behöver inte M vetaTungan ute. Sen var vi förbi stugan, jag längtar verkligen, men i bland funderar jag på om vi verkligen har gjort rätt som har köpt stugaObestämd.


Nehe dags att byta om på T och lägga henne.

Få se om jag färgar håret...köpte ju färg i dagSkrattande

 

 

//Heidi

Ego
Av Heidi - 23 oktober 2009 00:28

Här om dagen när vi satt til bords och skulle äta så säger A:

-Mamma i dag frågade jag Ida på dagis, varför hon har så stora tuttar?

-Ehhh jaha (harklar mig och döljer mitt leende) Vad svarde hon?

-För att jag vill det!


Vart får ungar allt ifrån, och framför allt en femåring har väl inte bröst?!Förvånad

Av Heidi - 23 oktober 2009 00:24

Tänk att nu kan jag knäppa mina jeans och andra byxor,fast det klämmer åt en aningen för mycket för att jag ska ha på mig dom. Det lär bli gravidbyxorna ngn vecka famöver...men snart så.Skrattande Jag tycker att det är riktigt bra gjort av mig, för det är ju faktiskt bara snart 4 veckor sen T föddes. För när A föddes så hade jag nog mammajeansen ett år efter.

Så i morgon blir det promenad minst 30 minuter helst en timme.

FY FAN VAD JAG ÄR DUKTIG. (Klappar mig själv på axeln)Tungan ute


//Heidi

Ego
Av Heidi - 22 oktober 2009 19:15

Så jävla irriterande att folk inte kan tvätta på sina egna tider utan tvättar på andrasSkrikandes. Det var exakt vad som hände mig. Bokade tvättid i dag mellan 18-21 knatade ner fem minuter före. Tro på fan att det är ngn som håller på att tvätta i maskinerna som jag har bokat. Programmet har inte ens kommit fram till sköljningen. Jag blev så irriterad att jag tryckte fram i programmet, plockade ur tvätten och stoppade in min.


Var hem till E i dag, det gick riktigt bra för A och E när dom lekte. Dom brukar ju inte var sams alltid. Jag fick låna en bärsele av E till lilla T. Hon verkade tycka att det var jätte mysigt att sitta och dingla i den eftersom hon sov hela tiden tills det var dags för matTungan ute


I dag var M till stugan och kikade och snart är det dags för oss att få tillträdeTyst. Det ska bli så skönt att få tillgång till stugan, oh två stugor till råga på allt. Jag är inte riktigt tillfreds med att M ska hyra ena stugan, men men vi får se hur det blir med den saken.


På lördag var det som sagt 30 års fest, känns lite si och så med det, man vet ju inte alls vad det är för folk som kommer, alla kommer att sitta tysta och blänga på varandra sen när alkoholen rinner till så då blir det nog livat. Vi skulle visst sjunga karaoke och spela wii. Vi skulle visst bli uppdelade i olika lag, jag lär nog avstå för att  laget jag kommer att vara med i  inte ska förlora eftersom jag inte har spelat wii. Det enda jag kan spela är 8 bitars nintendo, och då är det Super Mario 1 och 3 som gällerTyst


Nehe nu ska jag ta och koka lite kaffe eftersom det börjar suga till i kaffetarmen.


//Heidi

This is me


Jag är mamma till två illbattingar. När jag inte är hemma och är mammaledig så jobbar jag som undersköterska i hemtjänsten.

Jag bor i lägenhet tillsammans med min sambo och barnen förstås. På fritiden försöker vi att vara vid våran stuga så mycket vi h

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards